Osteoporosföreningen i Blekinge
Idag den 2026-05-13 är vi ca 180 medlemmar i föreningen. Vi ordnar aktiviteter, medlemsmöten med föreläsningar, resor mm för våra medlemmar.
Styrelsen jobbar aktivt för att nå fram till Regionen med krav på en Osteoporosmottagning i Blekinge, dit drabbade med diagnosen Osteoporos kan vända sig med frågor som berör sjukdomen, frågor om mediciner mm.
Vi jobbar också för att varje vårdcentral ska ha en specialistsköterska och att kunskapen om Osteoporos och mediciner för behandling mot Osteoporos, måste höjas på våra vårdcentraler.
Det är viktigt att vi tillsammans jobbar mot samma mål, och ju fler vi blir desto starkare blir vår röst.
På bilden syns den nya styrelsen.