Så blev det dags för den nya styrelsens första livsstilscafé i Norrköping och det blev dessutom en ny oprövad lokal när vi samlades på café Spiran centralt i Norrköping. Vi blev nära 20 förväntansfulla i en avdelning som vi fick dela med sex damer som stärkte sina handleder genom att sticka. Ordföranden passade naturligtvis på att dela ut information om osteoporos till de stickande damerna och sedan kunde de till viss del ta del av vår muntliga information.
Vi inledde, efter ordförandens presentation av styrelsen, med fika då det blev informationsutbyte mellan deltagarna och styrelsen. Sedan informerade Lena om ordförandekonferensen och riksstämman. Kjerstin informerade om styrelsens besök på osteoporosavdelningen på universitetssjukhuset i Linköping och vår kamp att få ytterligare en DXA-maskin som då ska placeras i Norrköping. Slutligen informerade Harriet om våra möten med regionpolitikerna för de olika politiska partierna och att  vi särskilt tryckt på frakturkedjan och jämlik vård. Uppkomna frågor i anslutning till informationen besvarades av styrelsen. Och några kommande programpunkter i höst informerades också om; detta kommer naturligtvis alla till del via mail.
Slutligen vill jag tacka alla deltagare för en trevlig och lärorik stund.
Britt Agnrud
Ordförande
Osteoporosföreningen Östergötland
På bilden försöker Britt Agnrud nå upp för att mäta en av deltagarna.

Nämen hej!
Kul att du kom hit.

Prenumerera gärna på vårt nyhetsbrev, som kommer varje fredag eftermiddag.
Du får alla nyheter och inlägg som publiceras här på sidan.

Vi spammar inte! Läs vår integritetspolicy för mer info.

Om något inte fungerar när du försöker prenumerera - hör av dig här så hjälper vi dig.